Nu finns Studio Laila Estvall även på Facebook

onsdag 16 juni 2010

Med mig själv som kund

För er som missade Örnexpo kommer här lite bilder som jag visade där och lite till.
Inför mässan gjorde jag några fotograferingar för min egen skull, jag letade rätt på en modell som ville prova mina ideer och vad roligt vi hade! Ibland är det roligt att släppa pressen på att göra kunden nöjd, för nu var ju jag själv kunden. (i och för sig är jag rätt krävande oxå men.....)

Jag samlade ihop mina minstingar från dansen och försökte fota en gruppbild med glada Pippitjejer, men tjejerna var inte det minsta glada. En del grät, andra sprang och gömde sig och några klängde sig fast väldigt hårt vid sina mammor, men när jag tog dom en i taget så gick det faktistk mycket bättre. Visst är inte alla glada, men dom visar personligheter och det är det jag tycker är viktigast med ett kort.

 
Älskade lilla Signe! Bara 3 veckor gammal och sov hela tiden enligt mamma Kicki.... Men inte när vi skulle fota! Det var en supervaken tjej :-) så Kicki fick verkligen testa allt för att få henne att somna, och tillslut gick det och när hon väl somnade sov hon hårt så vi kunde flytta runt och justera henne som vi ville.
Bilden ovanför hängde på mässan, 50x70cm stor och när Signes gammelfarmor kom och tittade på tavlan och pratade visade sin uppskattning blev jag så rörd!

 

Holger var 6 månader när vi fotade honom. Jag hade hittat en sån charmig back, köpt blommor och planerat att Holger skulle sitta där så fin och lysa som en sol :-) Men det går ju inte alltid som man vill.
Visst lyser han som en sol, men bilden blev inte så bra som jag tänkt mig och han ville hellre dra i blommorna och smaka på dom :-) Men som tur är har Holger en väldigt kreativ mamma med massa ideer och prylar. Så hon hade tagit med sig en hattask och accesoarer och DOM bilderna blev mer personliga och roliga!
Bilden ovanför blev en 50x70 förstoring.
Tycker Holger är så söt, typ som om han säger "Oj! Nu ertappade ni mig med bus!"
 
 
Tillslut höll han på att trilla ur och locket stängdes lite på honom, så då var det inge roligt längre.

Eftersom jag älskar dans ville jag självklart ha en bild med dans. Selma 3 år från min yngsta dansgrupp ställde upp som modell. Jag hade med mig några dansklänningar men det som blev bäst var ändå när vi satte henne ner i en stor underkjol med massa tyll och där fick hon leka med tåspetsskor :-)


Bilden ovan: blev 50x70 förstoring.
 Bilden nedan: Selma har en otrolig fallenhet för dans och se bara hur rakt och fint hon sitter, som en liten ballerina.
Här nedan är en bild från när hon fick dansa som en ängel och en bild där hon har fått nog :-)
 
Söt Selma!

Den mest krävande fotograferingen var den med Robbie 1 år. Min tanke från början var en liten unge i alldeles för stora gummistövlar, men dom bilderna blev inte lika fantastiska som dom med en plåttunna!
Först hade vi ballonger i och sen fyllde vi den med vatten och oj vad roligt Robbie hade! Och det är pga vattnet som det blev en krävande fotografering. Springa fram o tillbaka med vatten för att fylla tunnan och sen för att tömma den och sen för att TORKA upp allt vatten, men det var det värt!


Bilden ovan blev 50x70 förstoring och de nedan hamnade i ett Felicia album (mitt absoluta favoritalbum)
 
Charmtroll!

Och självklart fotade jag mina egna barn! Stina 4½ år och Kerstin snart 3 år!
För en gångs skull vad båda på toppen humör och jag fick massor med bilder som jag älskar! Här är några av dom.


 

Det jag kom på med dom här fotograferingarna är att jag måste unna mig att fota åt mig själv ibland, att hitta fota "kreativt"..... jag har länge gått och tänkt på Älvfoton, typ som Tingeling... äh, jag vet inte. Får se vad sommaren bringar.

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder Laila! :) Kul att du kunde använda underkjolen till något :)

    SvaraRadera